jonasfoto

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Jonas Olofsson - 7 augusti 2012 10:26

Igår när vi var ute och fotade Andreas motorcykel så passade han på att ta en "bakom kulisserna" bild på mig och Adam medans vi fotade, så jag tänkte att jag lägger upp den bilden så ni får se hur jag har plaserad min Quantuum softbox och min extra blixt (som Adam håller i)


 

Av Jonas Olofsson - 7 augusti 2012 00:14

Ikväll var jag och fotade motorcykel med Andreas och Adam. Andreas körde motorcykel, jag låg i skuffen på min bil och Adam körde min bil. Gick väl inte riktigt som jag ville då jag inte lyckades få kameran nog stilla, men nån bild blev väl rätt okej. Sedan stannade vi av och fotade några still-bilder istället så jag i alla fall skulle få någon bild jag kunde vara nöjd med under kvällen.


 

Fick väl ganska bra fartkänsla i den bilden, men hade gärna kört ännu längre slutartid för att få bakgrunden ännu mer utdragen. Fotad med Nikon D7000 och Nikon 18-105VR i 1/5s F4.5 ISO100


 

Sen fick det som sagt bli still-bilder med dubbla blixtar varav en i min Quantuum softbox. Har som börjat gilla att jobba med blixt, önskar nästan att jag hade fler softboxar. Dock gjorde jag ett av mina vanliga misstag här, glömde ställa ner iso igen så bliden blev fotad med iso 1250 istället för iso 100. Fotad med nikon 35mm i 1/100 F13 ISO1250.


 

En till bild där Andreas är med. Kan väll tillägga att det är en Suzuki GSX550E. Här kom jag på mitt misstag med ISO så jag ställde ner den på iso 100 och slapp en väldig massa brus. Fotad med Nikon 35mm i 1/100s F13 ISO100


 

Här är en bild på bara motorcykeln. Tycker att den ser rätt sportig ut även fast den börjar bli några år gammal. fotad med samma utrustning och i 1/100 F5 ISO100


 

Sista bilden blir en till "produktbild" för att kunna ha vid försäljning av motorcykeln. Den är fotad med samma utrustning och inställning som den förra bilden.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Jonas Olofsson. Jag är 27år och bor i Umeå. Jag har hållit på med fotografering i ca. 2år och har haft min Nikon D7000 senaste året. Om nån behöver en fotograf så är det bara att höra av sig antingen här eller på facebook

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards