jonasfoto

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Stjärnfoto

Av Jonas Olofsson - 26 september 2014 09:42

Nu är det än en gång väldigt länge sedan jag la upp några bilder, men orken gick som ur mig när min hårddisk krasha vilket resulterade i 15.000bilder förlorade.. och inte hade jag säkerhetskopia på dom heller tyvärr.

Men igår var det så stjärnklart så jag tänkte att jag skulle passa på att prova fota stjärnor och det gick väl rätt okej. Som en extra bonus så lyckades kameran se ett norrsken som man just kunde ana med blotta ögat.

Och så fick jag med något konstigt som jag inte riktigt vet vad det är på en av bilderna (den första)



 




 



 



 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Olofsson - 21 april 2015 21:58

Hittade lite redigerade astrobilder på min dator som jag tydligen inte har laddat upp (uppdaterar för sällan) så jag passar på att lägga upp dom nu.     Första bilden är passande nog M1 krabbnebulosan     Andra bilden är M82 (cigarr ga...

Av Jonas Olofsson - 21 april 2015 21:51

Passar på att lägga in lite bilder från helgens resa till joesjö. Vi hade tur med vädret och alla maskiner höll ihop.         Jag vill passa på att tacka "Din Reklan" på ersboda för att han skriver ut bilderna åt mig. ...

Av Jonas Olofsson - 29 december 2014 05:06

 Passade på att vara ute och fota lite stjärnor igår när det var så klart väder. Dock så var det -25 så det tog inte så länge innan delar av utrustningen började strejka. Men han få några rätt bra bilder ändå.   Första bilden är på plejaderna. ...

Av Jonas Olofsson - 22 november 2014 07:58

  Nu har jag äntligen fått chansen att prova mitt nya teleskop. Teleskopet är ett Sky-Watcher evostar 100 ed2 pro med ett 9x5 sökar teleskop. Monteringen är en sky-watcher HEQ5 Pro som har GOTO funktion. Jag har mycket kvar att lära känner jag, men...

Av Jonas Olofsson - 17 november 2014 21:21

Tänkte passa på att lägga ut lite bilder på lukas sen förra helgens fotning. Dock så väntar jag med julbilderna då det känns lite tidigt att lägga ut julbilder redan. Tyvärr var Lukas lite less när han väl hade fått på sig finkläderna, men det blev...

Presentation


Jag heter Jonas Olofsson. Jag är 27år och bor i Umeå. Jag har hållit på med fotografering i ca. 2år och har haft min Nikon D7000 senaste året. Om nån behöver en fotograf så är det bara att höra av sig antingen här eller på facebook

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards