jonasfoto

Alla inlägg under april 2013

Av Jonas Olofsson - 13 april 2013 08:47

Har varit i Klimpfjäll i veckan med Josefin, Adam, pappa och Vivianne. Var riktigt trevligt och bra väder och alla skotrar höll ihop. Som högst var vi uppe på 1222m höjd över havet, där hade man bra utsikt och kunde ta några fina bilder.

Den här gången är alla bilder fotade med Josefins D300 då min D7000 fortfarande är på service (tur jag skickade den på chech and clean då den tydligen behövde få någon del utbytt) Ett stort tack till Lennart (min bror) och Margareta för hjälpen att skicka in min kamera (båda jobbar på Cyberfoto där jag köper dom mesta av mina kamera saker)


Här är några bilder från Klimpfjäll



 

Dom tre första bilderna är fotade av Josefin


 

  Passade på att leka lite i lössnön första dagen



Gäller ju att kolla i kameran när man blir fotad.



 

Adam hittade ett litet hopp att prova.


 

Lite hårdare ledkörning. Lederna var i rätt bra skick, inte så guppiga men det fanns en del större gupp där man kunde hoppa om man ville och det ville vi ju så klart.


 

Den här bilden blev jag riktigt nöjd med, tycker om att man ser Adams blick medans han burkar runt mig


 

Boonndocker 800 är ganska lång när den går på rullen, men det går ju i alla fall.


 

Även min yamaha gick upp på rullen i fjällen, men den var inte riktigt lika pigg som den brukar vara.


 

Adams fina boondocker 800 E-tec


 

Måste erkänna att Adam är väldigt duktig på att både köra och hoppa, jag får se till att lära mig..


 

Adam uppe på 1200m. Bilden är bara justerad i photoshop camera RAW och inte redigerad i själva photoshop.


 

Samma sak med den här bilden.


 

En till på Adam uppe på berget


 

En bild på mig när jag är uppe på berget. Även yamahan orkade upp.


 


Utsikten över klimpfjäll från toppen av berget.

Av Jonas Olofsson - 3 april 2013 19:43

Hittade tre gammla bilder på datorn som var lite roliga så jag tar och lägger upp dom också


 

Den här bilden är fotad i Norge och redigerad med Photoshop


 

Även den här är fotad i Norge.


 

Den här bilden är fotad från bräntberget

Presentation


Jag heter Jonas Olofsson. Jag är 27år och bor i Umeå. Jag har hållit på med fotografering i ca. 2år och har haft min Nikon D7000 senaste året. Om nån behöver en fotograf så är det bara att höra av sig antingen här eller på facebook

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besöksräknare


Ovido - Quiz & Flashcards